Co może podnieść wydajność treningu?

Co może podnieść wydajność treningu?

Zaczynając trenować, każdy zastanawia się, co zrobić, by trening był bardziej wydajny. Czy sięgnąć po suplementy diety, np. l-argininę, czy po prostu zastosować odpowiednią dietę? Czy skorzystać z trenera personalnego, czy ćwiczyć na własną rękę? Co zrobić, by trening dawał jak najlepsze efekty?

Dieta jest podstawą

Nie od dziś wiadomo, że dieta jest podstawą dobrego życia. Zarówno pod kątem treningu, jak i odporności czy ogólnie, dobrego samopoczucia. Dzięki dobrej diecie będziemy mogli zamienić tkankę tłuszczową na tkankę mięśniową. Oczywistym jest, że jedzenie zbyt małej ilości posiłków źle odbije się na naszej kondycji i zamiast pięknie wyrzeźbić ciało, będziemy się źle czuć i szybko męczyć. Ponadto, dobra dieta będzie obfitować w dobre składniki. L-arginina jest jednym z najważniejszych składników związanych z treningami. Czy l-arginina powinna być suplementowana? Okazuje się, że niekoniecznie. L-arginina w dużej mierze wytwarzana jest przez organizm, a to czego organizm sam nie wytworzy, możemy dostarczyć, jedząc produkty pełnoziarniste, granolę, orzechy, nabiał i owoce morza. Oznacza to tyle, że nie zawsze trzeba sięgać po tabletki, by nasz organizm prawidłowo funkcjonował.

Mierz siły na zamiary

Tym razem nie chodzi o to, by z czegoś rezygnować, a wręcz przeciwnie. Dobry, efektywny trening pomoże nam w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Co to konkretnie znaczy? Chodzi o to, że ćwicząc, nie powinniśmy robić sobie zbyt długich przerw, bo trening się wydłuża, a nie jest tak efektowny, jak powinien być. Żeby lepiej trenować, powinno się dobrze przemyśleć to, ile odpoczynku potrzebujemy i zastanowić się, czy faktycznie odpoczywamy, czy po prostu zwlekamy z kolejnym ćwiczeniem. Jeśli to drugie nas dotyczy, powinniśmy jednak zdecydować się na skrócenie odpoczynku.

Jeśli nie dajesz rady, sięgnij po porady trenera

Nie wszystko musimy robić sami. Pamiętajmy, że trening ma być nie tylko efektowny, ale i przyjemny, a jeśli czujemy, że niekoniecznie nam to wszystko wychodzi, warto sięgnąć jednak po usługi trenera personalnego, który pomoże nam ćwiczyć tak, żeby było widać efekty. Choć zajęcia z trenerem personalnym nie należą do najtańszych usług, to warto jest z nich korzystać, ponieważ kontroluje on nasze postępy i może nam wyjaśnić, co robimy źle i co powinniśmy poprawić. Dzięki temu trening będzie bardziej udany niż ten, który przeprowadzilibyśmy sami.