Strona internetowa a blog — jakie są między nimi różnice?

strony internetowe Łódź

Mówiąc o stronach internetowych, często wyróżnia się ich wiele rodzajów, np. sklepy i internetowe, strony filmowe, witryny edukacyjne, strony osobiste, portfolio czy blogi. Bez wątpienia dwie z nich zasługują na poświęcenie większej uwagi, a są nimi blogi i strony internetowe w rozumieniu ogólnym. Jakie są między nimi różnice?

Blog a strona internetowa — czym się od siebie różnią?

Wiele osób decydując się na tworzenie strony w sieci, tak naprawdę nie wie, czy jest to blog, czy strona internetowa — a może jedno i drugie. W związku z tą niejasnością coraz częściej szuka się pomocy specjalistów, którzy zajmą się tworzeniem profesjonalnie ich witryny internetowej od podstaw. Wielkość problemu można zauważyć, spoglądając na częstotliwość wyszukiwań w Google takich fraz jak „strony internetowe Łódź” czy „blog Kraków”.

Aby wyjaśnić różnice pomiędzy tymi dwoma terminami, warto dokładnie określić, co one oznaczają. A więc blog stanowi jeden z typów strony internetowej, której główną część stanowią aktualne wpisy, treści, prezentowane od najnowszego ostatnio opublikowanego do najstarszego (będącego często częścią archiwum). Blog to pewnego rodzaju dziennik, serwis z aktualnościami, w których publikowane treści cechują się „ograniczonym okresem ważności”. Oznacza to, że opublikowane dziś wpisy, mogą już jutro nie być ważne dla czytelnika lub po prostu będą nieaktualne. Są to treści bardzo dynamiczne oraz stanowią przeciwieństwo stron internetowych, a nawet stron jako składowej publikacji WordPress, gdzie dodawane wpisy są przeważnie statyczne, aktualne przez pewien czas. Nie podlegają aktualizacji w stopniu, który wymusza rozpisywanie się.

Tak więc blog, podobnie jak w przypadku strony internetowej, która może być częścią większej witryny, może stanowić jej komponent.

Co wyróżnia blogi spośród innych stron internetowych?

Choć blogi mogą stanowić część większych witryn internetowych, to są one również jednym z rozwiązań, w którym łączone są różne rodzaje treści, a wszystko razem współgra np. na wzrost konwersji. Blog zapewnia właściwe podłoże do pozycjonowania, podczas gdy strona internetowa, do której wpisy bloga się odnoszą, sprzedane produkty — nawet gdy są nimi usługi czy też inne treści.