Jak prawidłowo dbać o serce?

Jak prawidłowo dbać o serce?

W dzisiejszych czasach choroby serca są bardzo popularne, nawet wśród młodych ludzi. Coraz więcej osób umiera na zawał serca. Aby zminimalizować ryzyko tego typu chorób, powinniśmy już od najmłodszych lat zadbać o ten najważniejszy dla naszego organizmu mięsień. Jakie zasady wdrożyć w swoje życie?

Aktywność fizyczna to podstawa

Jeśli chcemy, aby nasze serce pozostawało w dobrym stanie, powinniśmy pomyśleć także o ogólnej kondycji naszego organizmu. Dla naszego serca ważne jest przede wszystkim to, abyśmy utrzymywali prawidłową masę ciała. Nadwaga i otyłość sprzyja pojawianiu się chorób układu krążenia, takich jak na przykład miażdżyca. Dzięki aktywności fizycznej nie tylko przyczynimy się do utrzymania prawidłowej masy ciała, ale także sprawimy, że nasze serce będzie bardziej wydolne. Dzięki temu nasz mózg będzie automatycznie bardziej dotleniony, a to pozytywnie wpłynie na cały nasz organizm. Powinniśmy więc uprawiać sport regularnie, przynajmniej 4 razy w tygodniu. Nie chodzi bynajmniej o bardzo ciężkie treningi – nawet długi spacer będzie dla naszego serca bardzo korzystny.

Magnez dla dobrej kondycji serca

Magnez jest pierwiastkiem, który powinien być dla nas bardzo istotny, jeśli chcemy utrzymać nasze serce w dobrym stanie przez długie lata. Gdy w naszym organizmie wystąpi jego niedobór, wzrasta ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca, arytmii czy nadciśnienia tętniczego. Te wszystkie dolegliwości mogą znacznie przyczynić się na przykład do zawału serca. Dlatego też powinniśmy dbać o to, aby magnez był obecny w naszej codziennej diecie. Możemy go dostarczyć do naszego organizmu, spożywając na przykład orzechy, kakao czy kaszę gryczaną. Jeśli mamy problem z poziomem magnezu w naszym organizmie, warto rozważyć suplementację. Pamiętajmy jednak, aby zawsze skonsultować nasze zamiary z lekarzem. Prawdopodobnie zleci on zbadanie poziomu magnezu w organizmie, aby dowiedzieć się, czy suplementowanie jest konieczne.

Ograniczenie soli oraz cukru

Sól oraz cukier to dwa produkty, których nie powinniśmy spożywać w nadmiarze, jeśli chcemy, aby nasze serce pozostało w dobrej kondycji. Sól przyczynia się do zatrzymywania wody w naszym organizmie oraz spowalnia metabolizm. Dodatkowo powoduje wzrost ciśnienia tętniczego krwi. Dlatego też szczególnie odradza się spożywania soli w nadmiarze osobom, które cierpią na nadciśnienie tętnicze. Sól możemy z łatwością zastąpić w naszej diecie, używając do przyprawiania potraw na przykład ziół. Również cukru nie powinniśmy spożywać w nadmiarze, gdyż doprowadza do przybierania na wadze, a to prosta droga do otyłości, która jest głównym wrogiem naszego serca.